Bjørn Frithiof Hamre

Bjørn Frithiof Hamre

Associate Professor


  1. Published

    Conclusion: The Continuity/Dis-continuity of Extreme Exclusion

    Hamre, Bjørn Frithiof & Villadsen, Lisa S., 2023, Islands of Extreme Exclusion: Studies on Global Practices of Isolation, Punishment, and Education of the Unwanted. Hamre, B. & Villadsen, L. (eds.). Brill, p. 265-267 3 p. (Studies in Inclusive Education , Vol. 52).

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

  2. Den børnepsykiatriske udredning som testteknologi i specialpædagogikken

    Hamre, Bjørn Frithiof, 1 Apr 2015, Test og prøvelser: oprindelse, udvikling, aktualitet. Andreasen, K. E., Buchardt, M., Rasmussen, A. & Ydesen, C. (eds.). 1. ed. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, p. 189-212 24 p. (Serie om lærings-, forandrings- og organisationsudviklingsprocesser, Vol. 6).

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

  3. Diagnosen som problematiseringsproces: set i en pædagogisk, skolepsykologisk og specialpædagogisk kontekst

    Hamre, Bjørn Frithiof, 2011, Diagnoser i specialpædagogik og socialpædagogik. Bryderup, I. (ed.). København: Hans Reitzels Forlag, p. 106-129 23 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

  4. Published

    Diagnoser i et historisk perspektiv

    Larsen, Bolette Frydendahl & Hamre, Bjørn Frithiof, 30 Mar 2023, Børn og unge med diagnoser - en grundbog til pædagoger. Petersen, K. E., Morin, A. & Kjær, B. (eds.). 1 ed. Samfundslitteratur, p. 25-38 14 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

  5. Published

    Diagnoser i et historisk perspektiv

    Larsen, Bolette Frydendahl & Hamre, Bjørn Frithiof, 2023, Børn og unge med diagnoser - en grundbog til lærere. Petersen, K. E., Morin, A. & Kjær, B. (eds.). 1 ed. København: Samfundslitteratur, p. 27-41 14 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

  6. Diagnosticering - læringens skyggeside

    Hamre, Bjørn Frithiof, 2013, Handicapforståelser: Mellem teori, erfaring og virkelig. Storgaard Bolnfil, I., Kirkebæk, B., Olsen, L. & S. T. (eds.). 1. ed. København: Akademisk Forlag, p. 197-215 19 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

  7. In preparation

    Die eugenischen Ideen in der dänischen Gesellschaft und im Schulsystem vor, während und nach der deutschen Besetzung

    Hamre, Bjørn Frithiof, Ydesen, C. & Barow, T., 2023, (In preparation) Die „Minderwertigen“- Behinderung im Faschismus. Ellger-Rüttgardt, S. L. (ed.). UTB Verlag

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

  8. Submitted

    Differentiering som specialpædagogikkens historiske betingelse og aktuelle bevægelser

    Hedegaard-Sørensen, L. & Hamre, Bjørn Frithiof, 17 Apr 2024, (Submitted) Inkluderende specialpædagogik – tæt på skolelivets praksis. Skibsted, E. & Munkholm, M. (eds.). Akademisk Forlag

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

  9. Published

    Divergent Agendas: Within the Danish School Policy and the Dilemmas This Creates for Teachers Working With Inclusive Education

    Hedegaard-Sørensen, L. & Hamre, Bjørn Frithiof, 2019, Global Perspectives on Teacher Education. IGI global, p. 246-259 13 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

  10. Published

    Et historisk perspektiv på børnepsykiatrien og diagnoser

    Frydendahl Larsen, B. & Hamre, Bjørn Frithiof, 30 Mar 2023, Diagnoser i professionelt arbejde : – Pædagogers arbejde med børn og unge med diagnoser. Kjær, B., A. M. & Petersen, K. E. (eds.). København: Samfundslitteratur, p. 25-38

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Previous 1 2 3 Next

ID: 174713232