Peter Østergaard Andersen

Peter Østergaard Andersen

Associate Professor emeritus


  1. Published

    At vurdere, måle og sammenligne

    Andersen, Peter Østergaard, 2012, Klassisk og moderne pædagogisk teori. Andersen, P. Ø. & Ellegaard, T. (eds.). 2 ed. København: Hans Reitzels Forlag, p. 654-678 24 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

  2. Published

    At vurdere, måle og sammenligne

    Andersen, Peter Østergaard, 2007, Klassisk og moderne pædagogisk teori. Andersen, P. Ø., Ellegaard, T. & Muschinsky, L. J. (eds.). København: Hans Reitzels Forlag, p. 573-591 18 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

  3. Published

    Børns legekultur - tema, teori, metode

    Andersen, Peter Østergaard, 2003, Feltarbejde blandt børn: Metodology og etik i etnografisk børneforskning. København: Gyldendal, p. 37-51 14 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingReport chapterResearch

  4. Published

    Daginstitutioner

    Andersen, Peter Østergaard, Jan 2017, Klassisk og moderne pædagogisk teori. Andersen, P. Ø. & Ellegaard, T. (eds.). 3. ed. København: Hans Reitzels Forlag, p. 532-553 22 p. (Pædagogik og samfund; No. 2).

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

  5. Published

    Daginstitutionernes indhold og pædagogik i historisk belysning

    Andersen, Peter Østergaard, Ellegaard, T. & Stanek, A., 2004, Læreplaner i børnehaven: Baggrund og perspektiver. Vejle: Kroghs Forlag, p. 76-101 26 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearch

  6. Published

    Den institutionelle virkelighed og de mange pædagogikker

    Andersen, Peter Østergaard, 2007, Klassisk og moderne pædagogisk teori. Andersen, P. Ø., Ellegaard, T. & Muschinsky, L. J. (eds.). København: Hans Reitzels Forlag, p. 499-517 19 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

  7. Published

    Den institutionelle virkelighed og de mange pædagogikker

    Andersen, Peter Østergaard, 2012, Klassisk og moderne pædagogisk teori. Andersen, P. Ø. & Ellegaard, T. (eds.). 2 ed. København: Hans Reitzels Forlag, p. 594-613 17 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

  8. Published

    Dokumentation og læring

    Andersen, Peter Østergaard, Feb 2014, Læring i daginstitutioner - et erobringsforsøg. Aabro, C. (ed.). Frederikshavn: Dafolo Forlag A/S, p. 85-99 14 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearch

  9. Published

    Emotioner, pædagogik og pædagogers kompetencer

    Andersen, Peter Østergaard, 2020, Pædagogers kompetencer.: Mellem etik, dannelse, relationer og metodologi. Cecchin, D. & Sieling, V. (eds.). København: Akademisk Forlag, p. 89-106 17 p. 5

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearch

  10. Published

    Evaluering of professionsudvikling

    Andersen, Peter Østergaard, 2005, Professionsidentitet i forandring. København: Akademisk Forlag, p. 99-113

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingReport chapterResearch

Previous 1 2 3 4 Next

ID: 7806