Peter Østergaard Andersen

Peter Østergaard Andersen

Associate Professor emeritus


  1. 2012
  2. Published

    Forord til Maria Øknes' danske udgave af: Legens flertydighed: Børns leg i en institutionaliseret barndom

    Andersen, Peter Østergaard, Jan 2012, Legens flertydighed.. København: Hans Reitzels Forlag, p. 11-17 7 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearch

  3. Published

    At vurdere, måle og sammenligne

    Andersen, Peter Østergaard, 2012, Klassisk og moderne pædagogisk teori. Andersen, P. Ø. & Ellegaard, T. (eds.). 2 ed. København: Hans Reitzels Forlag, p. 654-678 24 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

  4. Published

    Den institutionelle virkelighed og de mange pædagogikker

    Andersen, Peter Østergaard, 2012, Klassisk og moderne pædagogisk teori. Andersen, P. Ø. & Ellegaard, T. (eds.). 2 ed. København: Hans Reitzels Forlag, p. 594-613 17 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

  5. Published

    Maria Montessori

    Andersen, Peter Østergaard, 2012, Klassisk og moderne pædagogisk teori. Peter Østergaard, A. & Tomas, E. (eds.). 2. ed. København: Hans Reitzels Forlag, p. 749-752 4 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

  6. Published

    Principielle pædagogiske spørgsmål

    Andersen, Peter Østergaard, 2012, Klassisk og moderne pædagogisk teori. Andersen, P. Ø. & Ellegaard, T. (eds.). 2. ed. København: Hans Reitzels Forlag, p. 88-106 19 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

  7. Published

    Pædagogik og pædagogiske teorier i Danmark fra 1960

    Andersen, Peter Østergaard, 2012, Klassisk og moderne pædagogisk teori. Andersen, P. Ø. & Ellegaard, T. (eds.). 2. ed. København: Hans Reitzels Forlag, p. 58-87 30 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

ID: 7806