Trine Øland
Associate Professor
Department of Communication
Karen Blixens Plads 8
2300 København S
- 2007
- Published
Det registrerede og det væsentlige - om former for anerkendelse
Øland, Trine, 2007, Klassisk og moderne pædagogisk teori. Østergaard Andersen, P., Ellegaard, T. & Muschinsky, L. J. (eds.). København: Hans Reitzels Forlag, p. 559-572 13 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research
- Published
Sammenligningens væsen: Lærestykker fra forskningspraksis
Øland, Trine, 2007, Migration och tillhörighet: Inklusions- och exklusionsprocesser i Skandinavien. Alsmark, G., Kallehave, T. & Moldenhawer, B. (eds.). Stockholm: Makadam Förlag, p. 425-459 35 p. (Centrum for Danmarksstudier).Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research
- 2010
- Published
Nationalkulturel socialisation og universalismens glasur: Forskelskategorier i pædagogik
Øland, Trine, 2010, Kulturel diversitet: Muligheder og begrænsninger. Lippert-Rasmussen, K. & Holtug, N. (eds.). Odense: Syddansk Universitetsforlag, p. 176-192 17 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
- Published
Progressive pædagogikformer og borgerlig opdragelse
Øland, Trine, 2010, Pædagogisk arbejde med tosprogede børn. Mikkelsen, P. (ed.). Frederikshavn: Dafolo Forlag A/S, p. 165-194 30 p. (Pædagoguddannelsen i fokus).Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
- 2011
- Published
Menneskeopfattelser i pædagogikken
Øland, Trine, Mar 2011, Gyldendals pædagogikhåndbog. Kristensen, H. J. & Laursen, P. F. (eds.). København: Gyldendal, p. 444-462 19 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
- Published
Henrik Sidenius - biografiske noter og sigende historier
Øland, Trine & Gade, O., 9 Sep 2011, En demokratiske skole med udfordringer for alle: Kroggårdsskolens udviklingshistorie i 1960'erne. Øland, T. (ed.). København: Unge Pædagoger, p. 62-70 9 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
- Published
Historien om en udviklingshistorie
Øland, Trine, 9 Sep 2011, En demokratisk skole med udfordringer for alle: Kroggårdsskolens udviklingshistorie i 1960'erne. Øland, T. (ed.). København, p. 12-20 9 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
- Published
Arbejdslogikkens credo i skolens progressive pædagogikformer
Øland, Trine, Dec 2011, Pædagogiske perspektiver på arbejdsliv. Christensen, G. & Bertelsen, E. (eds.). Frederiksberg: Frydenlund Academic, p. 189-225 37 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
- 2012
- Published
Det registrerede og det væsentlige: Om anerkendelse som praksisform
Øland, Trine, 31 Aug 2012, Klassisk og moderne pædagogisk teori. Østergaard Andersen, P. & Ellegaard, T. (eds.). 2. ed. København: Hans Reitzels Forlag, p. 421-437 17 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
- 2014
- Published
Differentiering
Øland, Trine, 20 Jun 2014, Ny pædagogisk opslagsbog. Bæk Brønsted, L., Jørgensen, C., Mottelson, M. & Muschinsky, L. J. (eds.). København: Hans Reitzels Forlag, p. 74-78 5 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Encyclopedia chapter › Research
ID: 8942
Most downloads
-
1598
downloads
Understanding Constructions of Danish-ness using Heterogeneous Types of Sources across Historical Settings
Research output: Contribution to conference › Paper › Research › peer-review
Published -
1539
downloads
Mobilisering af barnets potentiale for en bedre fremtid: Opdragelsestænkningen i Torben Gregersens vurderinger af børnebogsmanuskripter i perioden 1942-1954
Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Published -
272
downloads
Politi- og gadeplansarbejdets forebyggelsesprojekt med ’indvandreren’: mellem tillid og mistillid, civilisering og de-civilisering?
Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Published