Progressive pædagogikformer 1970-2005 - mere et barn af velfærdsstat end af "1968"?

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Standard

Progressive pædagogikformer 1970-2005 - mere et barn af velfærdsstat end af "1968"? / Øland, Trine.

In: Uddannelseshistorie, Selskabet for Skole- og Uddannelseshistorie, Vol. 42, 2008, p. 30-51.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Harvard

Øland, T 2008, 'Progressive pædagogikformer 1970-2005 - mere et barn af velfærdsstat end af "1968"?', Uddannelseshistorie, Selskabet for Skole- og Uddannelseshistorie, vol. 42, pp. 30-51.

APA

Øland, T. (2008). Progressive pædagogikformer 1970-2005 - mere et barn af velfærdsstat end af "1968"? Uddannelseshistorie, Selskabet for Skole- og Uddannelseshistorie, 42, 30-51.

Vancouver

Øland T. Progressive pædagogikformer 1970-2005 - mere et barn af velfærdsstat end af "1968"? Uddannelseshistorie, Selskabet for Skole- og Uddannelseshistorie. 2008;42:30-51.

Author

Øland, Trine. / Progressive pædagogikformer 1970-2005 - mere et barn af velfærdsstat end af "1968"?. In: Uddannelseshistorie, Selskabet for Skole- og Uddannelseshistorie. 2008 ; Vol. 42. pp. 30-51.

Bibtex

@article{945b0cd0c1fb11dd8ca2000ea68e967b,
title = "Progressive p{\ae}dagogikformer 1970-2005 - mere et barn af velf{\ae}rdsstat end af {"}1968{"}?",
abstract = "Artiklen viser hvordan progressive p{\ae}dagogik i folkeskolen historisk antager forskellige former, samtidig med at artiklen synligg{\o}r, hvordan disse progressive p{\ae}dagogikformer m{\aa} forst{\aa}s i forhold til en foranderlig velf{\ae}rdsstatslig og nationalstatslig kontekstualisering",
author = "Trine {\O}land",
year = "2008",
language = "Dansk",
volume = "42",
pages = "30--51",
journal = "Uddannelseshistorie (year)",
issn = "0900-226X",
publisher = "Syddansk Universitetsforlag",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Progressive pædagogikformer 1970-2005 - mere et barn af velfærdsstat end af "1968"?

AU - Øland, Trine

PY - 2008

Y1 - 2008

N2 - Artiklen viser hvordan progressive pædagogik i folkeskolen historisk antager forskellige former, samtidig med at artiklen synliggør, hvordan disse progressive pædagogikformer må forstås i forhold til en foranderlig velfærdsstatslig og nationalstatslig kontekstualisering

AB - Artiklen viser hvordan progressive pædagogik i folkeskolen historisk antager forskellige former, samtidig med at artiklen synliggør, hvordan disse progressive pædagogikformer må forstås i forhold til en foranderlig velfærdsstatslig og nationalstatslig kontekstualisering

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 42

SP - 30

EP - 51

JO - Uddannelseshistorie (year)

JF - Uddannelseshistorie (year)

SN - 0900-226X

ER -

ID: 8854082